03-9505092

תמא 38 ראשון לציון

תמא 38 ראשון לציון

ראשי התיבות של תמ"א היא תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים. כדי להבין טוב יותר מהי התוכנית צריך לחזור לשנות השמונים ואחורנית, אז בנו בניינים ללא התחשבות בתקנים של רעידת האדמה שתקפים לעידן הנוכחי. תפקידה של התוכנית היא לחזק מבנים ולהתאימם לתקן ובמילים פשוטות, להגן על הדיירים במקרים בהם תתרחש רעידת אדמה. על מנת לאפשר תמ"א 38 ראשון לציון, ניתן לקבלנים תמריץ – הם יבצעו את חיזוק המבנה ושיפוץ הבניין לרבות מתן חדר / מרפסת לבעלי הדירות ובתמורה יקבלו זכויות בנייה על גג המבנה שלרוב מסתכם בעד 4 קומות בהתאמה מלאה לאישורים. דיירי הבניין שמצטרפים להליך התמ"א לא ישלמו בעבור השיפוצים ומנגד יזכו לבניין חדיש ולתוספות ביניהן מעלית, מרפסת, חדר ממ"ד, חניה ועוד בהתאם לתוכנית.

סוגי תמ"א 38 בראשון לציון

את הפרויקט תמ"א 38 בראשון לציון יזמו על מנת לחזק מבנים, אך זוהי הזדמנות ממשית לשפר את נראות הבניין. תמ"א 38 נחלק לשני סוגי פרויקט, האחד הוא תמ"א 38/1 והשני הוא תמ"א 38/2 – פעם אחת מתבצעת הריסה ובניה מחדש של הבניין אז על הדיירים לעזוב את המבנה לשכירות זמנית, חברה קבלנית בראשון לציון הורסת את המבנה ובונה במקומו מבנה חדש ובפעם השנייה מבצעת חברת יזמות תמ"א 38 בראשל"צ את שיפוץ הבניין בעוד הדיירים ממשיכים להתגורר בבניין. כל אחד מהאופציות מקנה לדיירים דירה בעלת ערך גבוה משמעותית מהמקור ומבלי שהם יאלצו להשקיע ולו שקל אחד. משום שהליך התמא מאפשר התחדשות עירונית דהיינו שיפור נראות העיר, ראשי עיר רבים מעודדים פרויקטים מסוג זה ועל כן זוהי הזדמנות מעולה לדיירים וליזמים להיפגש ולהרים פרויקט משותף ממנו נהנים כל הנוגעים בדבר.

כיצד לבחור חברה קבלנית ויזמות תמא 38 בראשון לציון?

בחירת חברה קבלנית יכולה להיות משימה קשה. אתה רוצה לוודא שאתה בוחר את המתאים לצרכים שלך. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חברה קבלנית.

במה מתמחה הקבלן? איזה סוג של עבודה הם עשו בעבר? כמה זמן יש להם ניסיון?

חברת קבלנות ויזמות ראשון לציון היא אחת החברות המנוסות בישראל. הם מציעים שירותי בנייה, חשמל ואינסטלציה, כמו גם שירותי קבלנות כללית.

בחירת החברה הקבלנית הנכונה היא החלטה חשובה. תהיה לזה השפעה עצומה על העסק שלך, וחשוב לעשות את המחקר שלך.

חברת א.א. רוטשטיין הינה חברה קבלנית שבסיסה בראשון לציון. הם אחד מקבלני הבניין המובילים בישראל, והם גם מהחברות הקבלניות הגדולות בישראל. החברה פועלת משנת מ-2005. הם מתמחים בפרויקטים בנייה, התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ’’א 38.

חברת היזמות בראשון לציון הוקמה על ידי עיריית ראשון לציון במטרה לסייע בעידוד היזמות בעיר. החברה מספקת ליזמים שטחי משרד ושירותי תמיכה נוספים כדי לעזור להם להצמיח את העסק שלהם.

עורך דין תמא 38

על מנת להבטיח לעצמכם פרויקט מוצלח ושמגן על זכויותיכם כדיירים וכבעלי דירות, נכון לשכור את שרותיו של עורך דין מקצועי ומוביל שיתנהל אל מול חברת בניה ויזמות בראשון לציון. חשוב לזכור כי המטרות שלכם ושל היזם משותפות וכי הצלחה של היזם היא הצלחה שלכם, אך ליזם יש אינטרס כלכלי מובהק ועליכם כבעלי הדירות לנסות ולהשיג את המקסימום על ידי מיקוח חכם אותו יודע לנהל עורך הדין. בחירת עורך דין תתבצע על פי הניסיון, הוותק והמקצועיות אותה הוא מציג בתחום תמא 38 ראשון לציון.

מה קורה כשיש מתנגדים

בעבר נדרש רוב של 100% על מנת להוציא אל הפועל תמ"א 38 ראשון לציון, אך משום שהמחוקק הבין שלא ניתן להשיג רוב של 100%, תוקן החוק וכיום מספיקה הסכמה של שני שלישי מהדיירים דהיינו 66% מהדיירים מסכימים אזי ניתן לצאת אל הדרך. במקרים בהם יש מתנגדים (מעל לשליש), הרי שלא ניתן להתחיל את הפרויקט, אלא אם מנהלים אל מולו משא ומתן ומצליחים לשכנע אותו להפוך את החלטתו ולהסכים לפרויקט בין אם זהו תשלום נוסף, רכישת דירתו ועוד.

לפרטים ויצירת קשר

    עוד מאמרים